Claus per a ordenar el teu espai de treball digital

En l’entorn laboral, és bastant freqüent que alguns treballadors tinguin estrès ocasionat pel treball. Una de les causes pot ser el desordre tant en l’entorn físic com en el digital, és a dir les eines que usem per a treballar.

Tenir un espai amb ordre ajuda a augmentar la productivitat, concentració i efectivitat a l’hora de fer feina. Ser una persona ordenada és un punt positiu per a qualsevol treballador. Les persones amb aquest “do” solen trobar la manera de disminuir la tensió laboral i no veure’s afectats per una càrrega excessiva.

Mantenir una bona planificació en el treball, de la mateixa manera que tenir una taula o un escriptori ordenat, són maneres d’aconseguir un ambient laboral propici per a la productivitat. I no menys important són les eines que utilitzen els treballadors en el seu dia a dia. És a dir qualsevol dispositiu digital amb el qual treballin, sigui l’ordinador, la tablet o el mòbil.

Aprendre a tenir tot el nostre treball ben organitzat és una tasca que cal realitzar diàriament i amb constància, un procés que cal aprendre i implementar.

Us recomanem aquestes claus per a tenir una bona organització digital a l’hora de treballar, per a evitar perdre temps, per a eliminar l’estrès i ser més productiu.

Dedicar una mica de temps a aplicar aquests consells estalviarà maldecaps i ajudarà a guanyar en productivitat.

Recomanacions:
  • Crear accessos directes: tenir directament el vincle en l’escriptori, o una carpeta, de forma molt més directa i ràpida.
  • Generar carpetes per temàtiques: posar noms descriptius i clars, ajudarà l’hora d’anar a buscar els documents.
  • Mantenir l’escriptori ordenat i net: l’ordinador arrencarà més ràpidament, t’ajudarà a estalviar temps buscant arxius i disminuirà la sensació d’estrès.
  • Eliminar arxius o documents irrellevants: evita el “per si de cas”, pregunta’t si realment necessites aquest document, vídeo o imatge i l’has de conservar; el tornaràs a consultar?
  • Netejar la paperera de reciclatge: tenir la paperera en un lloc a la vista i usar-la sovint per a desfer-te de tot el que no vagis a utilitzar, i buidar-la.
  • Mantenir neta la bústia d’entrada del teu correu electrònic, t’ajudarà al fet que no se t’oblidi respondre a cap Mail del dia.
  • Mantenir l’ordre diàriament, així ens estalviarem temps de cerca innecessària.
  • Buidar la carpeta de descàrregues, amb l’objectiu d’evitar-nos problemes de seguretat.
  • Còpia de seguretat diària, realitzar una còpia és imprescindible en qualsevol empresa, per a no perdre tota la nostra informació rellevant.
  • Fons de pantalla lleuger, que ens faci més agradable el treball, no sols facilitarà trobar els teus arxius, sinó que et permetrà treballar amb més relax.
  • Algunes dreceres que t’ajudaran a estalviar temps en navegadors:
      • Ctrl+F: Buscar en una pàgina web
      • Alt+tabulador: Canviar de pàgina o programa ràpidament
      • Ctrl+A: Seleccionar tots els elements d’una pàgina
      • Ctrl+Z: Desfer una acció
      • Ctrl+N: Obrir una pàgina nova
      • Ctrl+W: Tancar la pàgina actual

Anima’t a ordenar (per fi) el caos de fitxers i carpetes del teu ordinador i guanya temps en el teu dia a dia. Mai és tard!

En resum: l’ordre sempre té un resultat molt beneficiós, un treball més proactiu i productiu. La ment aconsegueix estar més buidada i organitzada i és capaç de prioritzar les tasques i establir grans propòsits. A més, també té grans beneficis personals. Per exemple, les persones ordenades solen ser més positives, per la qual cosa són més creatives i es troben en un millor estat anímic.