En l’entorn laboral, és bastant freqüent que alguns treballadors tinguin estrès ocasionat pel treball. Una de les causes pot ser el desordre tant en l’entorn físic com en el digital, és a dir les eines que usem per a treballar.
Tenir un espai amb ordre ajuda a augmentar la productivitat, concentració i efectivitat a l’hora de fer feina. Ser una persona ordenada és un punt positiu per a qualsevol treballador. Les persones amb aquest “do” solen trobar la manera de disminuir la tensió laboral i no veure’s afectats per una càrrega excessiva.
Mantenir una bona planificació en el treball, de la mateixa manera que tenir una taula o un escriptori ordenat, són maneres d’aconseguir un ambient laboral propici per a la productivitat. I no menys important són les eines que utilitzen els treballadors en el seu dia a dia. És a dir qualsevol dispositiu digital amb el qual treballin, sigui l’ordinador, la tablet o el mòbil.
Aprendre a tenir tot el nostre treball ben organitzat és una tasca que cal realitzar diàriament i amb constància, un procés que cal aprendre i implementar.
Us recomanem aquestes claus per a tenir una bona organització digital a l’hora de treballar, per a evitar perdre temps, per a eliminar l’estrès i ser més productiu.
Dedicar una mica de temps a aplicar aquests consells estalviarà maldecaps i ajudarà a guanyar en productivitat.
Recomanacions:
- Crear accessos directes: tenir directament el vincle en l’escriptori, o una carpeta, de forma molt més directa i ràpida.
- Generar carpetes per temàtiques: posar noms descriptius i clars, ajudarà l’hora d’anar a buscar els documents.
- Mantenir l’escriptori ordenat i net: l’ordinador arrencarà més ràpidament, t’ajudarà a estalviar temps buscant arxius i disminuirà la sensació d’estrès.
- Eliminar arxius o documents irrellevants: evita el “per si de cas”, pregunta’t si realment necessites aquest document, vídeo o imatge i l’has de conservar; el tornaràs a consultar?
- Netejar la paperera de reciclatge: tenir la paperera en un lloc a la vista i usar-la sovint per a desfer-te de tot el que no vagis a utilitzar, i buidar-la.
- Mantenir neta la bústia d’entrada del teu correu electrònic, t’ajudarà al fet que no se t’oblidi respondre a cap Mail del dia.
- Mantenir l’ordre diàriament, així ens estalviarem temps de cerca innecessària.
- Buidar la carpeta de descàrregues, amb l’objectiu d’evitar-nos problemes de seguretat.
- Còpia de seguretat diària, realitzar una còpia és imprescindible en qualsevol empresa, per a no perdre tota la nostra informació rellevant.
- Fons de pantalla lleuger, que ens faci més agradable el treball, no sols facilitarà trobar els teus arxius, sinó que et permetrà treballar amb més relax.
- Algunes dreceres que t’ajudaran a estalviar temps en navegadors:
- Ctrl+F: Buscar en una pàgina web
- Alt+tabulador: Canviar de pàgina o programa ràpidament
- Ctrl+A: Seleccionar tots els elements d’una pàgina
- Ctrl+Z: Desfer una acció
- Ctrl+N: Obrir una pàgina nova
- Ctrl+W: Tancar la pàgina actual
Anima’t a ordenar (per fi) el caos de fitxers i carpetes del teu ordinador i guanya temps en el teu dia a dia. Mai és tard!
En resum: l’ordre sempre té un resultat molt beneficiós, un treball més proactiu i productiu. La ment aconsegueix estar més buidada i organitzada i és capaç de prioritzar les tasques i establir grans propòsits. A més, també té grans beneficis personals. Per exemple, les persones ordenades solen ser més positives, per la qual cosa són més creatives i es troben en un millor estat anímic.