- Egarsat recull el testimoni de 23 empreses, en el projecte “Humanitzant la COVID-19”, amb vivències d’aquests dos últims anys.
- Bones pràctiques que poden servir d’exemple per a altres organitzacions i ens donen una visió àmplia del nostre teixit empresarial.
- Accions que han comportat beneficis tant per a les persones com per a les mateixes empreses i, que en la majoria de casos, poden continuar aplicant-se quan cessi la pandèmia.
El passat 11 de març es van complir dos anys des que l’OMS va declarar la COVID-19 com a pandèmia, reconeguda no només com una crisi de salut pública, sinó com una crisi que afectaria tots els sectors i països. Una vivència que ha remarcat la importància de la prevenció de riscos laborals com a mitjà per minimitzar el risc de transmissió del virus, contagis i defuncions, i que, així mateix, ha suposat un canvi al món empresarial a tots els sectors i a tots els nivells.
A Egarsat, durant aquests dos anys, a través del projecte “Humanitzant la COVID-19”, hem recollit el testimoni de 23 empreses, a qui agraïm encaridament la seva capacitat d’humanitzar, així com el temps que ens han dedicat per reflectir unes accions que poden servir d’exemple per a altres organitzacions. Exemples a implantar, no només per allò que ens pugui quedar de pandèmia, sinó com a bones pràctiques en pro de les persones i en alguns casos de la Societat.
Empreses de diversos sectors i mides, dedicades a serveis d’IT i consultoria informàtica, neteja i residus, banca, geriatria, entitats de benefici social i humanitari, construcció, comerç, educació, indústria, serveis esportius, ludificació i entreteniment, sector hortícola, gestió telemàtica per a vehicles, tecnologia financera, construcció aeronàutica i espacial, sector sanitari, i fins i tot un ajuntament, que ens donen una visió àmplia del nostre teixit empresarial.
Pel que fa a les bones pràctiques, el lector les trobarà explicades a través de 3 reflexions:
1. Quines accions s’han dut a terme per millorar la salut de les persones arran de la pandèmia?
2. Quin benefici han tingut a les persones i a l’empresa?
3. Defineix amb una frase aquesta vivència empresarial davant de la COVID-19.
Unes bones pràctiques, que consisteixen en la implementació de mesures preventives i/o sanitàries, entre les quals destaquen les mesures psicosocials, que han garantit el benestar emocional dins de les seves organitzacions, a través de les següents accions que han contribuït a “humanitzar la COVID-19”: acompanyament emocional, conciliació, gestió de l’estrès, motivació, higiene postural, engagement, organització del treball, reforç de la comunicació interna, formació, investigació, foment del sentit de pertinença, impuls d’hàbits saludables, salari emocional, solidaritat , promoció de la tecnologia i adaptació virtual, així com de la desconnexió digital. Accions efectuades en la denominada “nova normalitat”, que ha comportat beneficis tant per a les persones com per a les mateixes empreses i que en la majoria de casos, poden continuar aplicant-se quan cessi la pandèmia.
El nostre agraïment a les següents empreses:
Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD)
Agrupació Pedagògica Tecnos, S.C.C.L.
Alco Rental Services, S.L
Anadat Technology, S.L.
ASPACE León (Asociación Leonesa Atención Personas Afectadas Parálisis Cerebral)
Ayuntamiento de Friol
Banco Sabadell, S.A.
Domgas Quality, S.A.
ERNI Consulting España
Escola L’Horitzó, FUNPIPE
Fundació Universitat Autònoma de Barcelona
Gameloft Ibérica S.A.U.
Grupo Empresarial Torneiro, S.L.
Guedan Servicios Deportivos, S.A.
Indasol, S.A.T.
Innolact S.L. (Quescrem)
Instituto Cervantes
Microport CRM Medical, S.L.
MútuaTerrassa
Mutual Médica MPS A Prima Fija
Optimissa Servicios Profesionales, S.L.
Roquehogar SCA de Interés Social
Serveis Medi Ambient, S.A. (SMATSA)
Descarrega’t el nostre codi “Humanitzant la COVID-19” i descobreix 23 Bones pràctiques empresarials durant la pandèmia de la COVID-19.
Contacta amb nosaltres a través de gestpreven@egarsat.es si vols sol·licitar assessorament individualitzat en aquesta matèria.