Egarsat facilita la gestió de la prestació extraordinària per cessament de l'activitat per als autònoms afectats per la DANA

  • Egarsat ha habilitat un espai web perquè els autònoms afectats per la DANA puguin gestionar la prestació extraordinària per cessament d’activitat.

  • Les sol·licituds poden presentar-se fins al 31 de desembre de 2024, ja sigui de manera telemàtica o presencial als centres d’Egarsat.

  • Egarsat reafirma el seu compromís amb els treballadors autònoms, oferint solucions ràpides i accessibles per facilitar l’accés a aquestes ajudes.

Egarsat ha habilitat un nou apartat a la seva pàgina web www.egarsat.es  per facilitar l’accés a la prestació extraordinària per cessament d’activitat dirigida a les persones treballadores autònomes afiliades a la mútua l’activitat de la qual s’hagi vist afectada pels danys causats per la DANA entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024 a la Comunitat Valenciana.

Sota el títol “Mesures extraordinàries de suport per a les persones afectades per la DANA”, aquesta secció proporciona tota la informació i recursos necessaris per a realitzar la sol·licitud d’aquesta prestació, regulada pel Reials decrets llei 6/2024 i el Reial decret llei 7/2024.

A més, la mútua ha incorporat una finestra emergent (pop-up) a la pàgina principal del seu lloc web per garantir un accés fàcil i major visibilitat a la informació sobre la prestació.

Detalls de la prestació

La prestació extraordinària per cessament d’activitat està dirigida a treballadors autònoms les activitats dels quals s’han vist afectades pels danys causats per la DANA entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024, a les localitats previstes a l’Annex del Reial decret llei 6/2024.

Podran beneficiar-se de la mateixa els qui hagin patit una interrupció total de la seva activitat, ja sigui temporal o definitiva, o una interrupció parcial, amb una caiguda d’ingressos del 75% respecte al mateix període de l’any anterior i sense superar el SMI o la base de cotització, sempre que compleixin els requisits establerts legalment.

El dret a la prestació, que s’estén des del 29 d’octubre de 2024 fins al 31 de gener de 2025, suposa la quantia del 70% de la base reguladora en casos de cessament total i del 50% en casos de cessament parcial.

Com sol·licitar la prestació

En la nova secció del lloc web, les persones treballadores autònomes tindran accés al formulari de sol·licitud, juntament amb informació completa sobre els requisits necessaris i la documentació requerida. Les sol·licituds poden presentar-se fins al 31 de desembre de 2024. No obstant això, també s’admetran sol·licituds posteriors a aquesta data, tot i que amb una penalització en el període de percepció.

Existeixen dues maneres de realitzar la sol·licitud:

  • Enviament telemàtic a l’adreça electrònica habilitada: catadana@egarsat.es.
  • Lliurament presencial al centre Egarsat més pròxim.

Finalment, la mútua emetrà resolucions provisionals que determinaran si es concedeix o es denega el dret a la prestació, agilitzant així l’atorgament de les ajudes.

L’entitat, que actualment compta amb al voltant de 63.000 treballadors autònoms, espera que aquest nou apartat web sigui de gran ajuda per a totes les persones afectades, proporcionant informació clara, accessible i veraç, i contribuint a agilitzar el procés de sol·licitud de la prestació.