Egarsat aposta por un nou model d’atenció al mutualista a través de la digitalització dels seus serveis.
“Egarsat Digital, et protegeix. La revolució digital que afronta els reptes de salut laboral del futur”, és el nou lema.
La digitalització se situa com una gran aliada capaç de proporcionar un servei de qualitat i millorar l’eficiència.
Egarsat, Mútua Col·laboradora amb la Seguretat Social Núm. 276 avança en el seu procés de transformació digital i impulsa amb força la innovació, tecnologia i digitalització dels seus serveis. Un canvi en el seu model de servei que situa l’atenció virtual com a complement a l’atenció presencial i que permet garantir la proximitat i la humanització de la qualitat de servei al mutualista.
El procés de transformació digital de la mútua implica canvis en el seu sistema tecnològic, millores en la seguretat del seu entorn digital i la implementació de nous serveis digitals que busquen estar més a prop i cobrir les necessitats emergents dels seus mutualistes. “La digitalització està canviant la manera en que ens relacionem, cuidem la salut de les persones treballadores i desenvolupem la nostra activitat professional”, afirma Egarsat.
Sota el lema “Egarsat Digital, et protegeix. La revolució digital que afronta els reptes de salut laboral del futur”, l’entitat dona continuïtat al seu procés de transformació digital centrat en millorar l’accessibilitat i la disponibilitat dels seus serveis. “Transformar-nos digitalment és una prioritat clau per adaptar-nos a un nou entorn, millorar la nostra eficàcia i optimitzar els nostres processos”, expressa la mútua.
Sota aquesta premissa, l’entitat ha centrat els seus esforços en la incorporació de noves tecnologies, així com el desenvolupament de nous serveis digitals sota un nou concepte: Egarsat Digital. Un conjunt de serveis en línia a través dels quals la mútua cerca estar més prop dels seus mutualistes i oferir-los l’atenció personalitzada que necessiten d’una manera ràpida, còmoda i senzilla.
L’any 2022, el llançament d’Egarsat Digital Conecta va suposar un gran avanç en termes de transformació digital. Es tracta d’un servei digital que permet a les empreses mutualistes i assessors laborals identificar al seu gestor personal, amb el qual també poden contactar a través de telèfon, adreça electrònica o xat. Així mateix, permet a les persones treballadores protegides localitzar el seu centre més pròxim.
Paral·lelament, la mútua també va fer treballs d’adequació i millora de la seva oficina virtual convertint-la en una molt més accessible, funcional i intuïtiva. Egarsat Digital Gestiona permet a les empreses mutualistes i assessors laborals realitzar gestions en línia, millorant el flux d’informació amb la mútua, la personalització dels serveis i estalviant temps en les gestions diàries.
En aquesta mateixa línia d’actuació, l’entitat espera llançar pròximament una nova eina dirigida a les seves persones treballadores protegides. Sota el nom Egarsat Digital Trabajador, es tracta d’una àrea privada segura i confidencial en la qual els pacients d’Egarsat podran consultar la seva informació de salut laboral. Un espai digital personal que millora l’experiència dels pacients afavorint el seu compromís amb la prevenció i la cura de la seva salut.
A través d’aquesta nova plataforma, les persones treballadores d’empreses mutualistes d’Egarsat podran accedir al Campus Prevenció. Un entorn virtual d’aprenentatge que facilita l’adquisició d’habilitats en prevenció de riscos laborals i contribueix a la millora salut laboral. Un conjunt de cursos en format audiovisual adaptats al lloc de treball i al sector d’activitat de la persona treballadora.
Egarsat va iniciar el seu procés de transformació digital l’any 2018. La creació del Comitè de Transformació Digital, format per un equip multidisciplinari de professionals, ha permès que el projecte s’estableixi de manera continuada, efectiva i transversal a través de la promoció d’una cultura d’empresa innovadora i digital entre el seu equip de professionals. El seu objectiu no resideix únicament en aplicar les capacitats digitals als diferents processos i serveis, sinó en canviar la manera de pensar i actuar. “Tot canvi ha de començar en les persones, d’aquí la necessitat de posar en marxa un procés de transformació digital global i transversal capaç de preservar els valors corporatius”, assegura Egarsat.
Egarsat situa la transformació digital com una gran aliada capaç de proporcionar una experiència de qualitat i millorar l’eficiència operativa de la mútua. Una palanca de canvi que permet a la mútua continuar complint amb la seva missió: donar respostes eficients a les expectatives dels empresaris i atendre les necessitats de les persones treballadores en col·laboració amb la Seguretat Social. “La transformació digital és la pedra angular en la qual basarem el nostre treball present i futur”, conclou Egarsat.