Egarsat instal·la un sistema de gestió de torns i de presència en la seva xarxa de centres

  • Egarsat reforça la seva aposta per la digitalització dels seus serveis assistencials a través de la instal·lació i posada en funcionament d’un sistema de gestió de torns i de presència.

  • Una eina d’atenció digital que millora l’experiència de les persones que fan ús de les instal·lacions i equipaments de la mútua.

  • La seva implementació es troba emmarcada dins del pla de millora dels centres i serveis d’Egarsat, realitzant-se de manera progressiva en la totalitat dels seus centres.

Egarsat, Mútua Col·laboradora amb la Seguretat Social Núm. 276, reforça la seva aposta per la digitalització dels seus serveis assistencials a través de la instal·lació i posada en funcionament d’un sistema de gestió de torns i de presència. Una innovadora solució tecnològica que permet una major eficiència dels centres assistencials, optimitzant els espais i la gestió del flux de pacients.

Instal·lats a l’Hospital Egarsat i els centres assistencials de Diagonal Mar, Girona, Terrassa, Sabadell i Cornellà, la seva implementació es troba emmarcada dins del pla de millora dels centres i serveis d’Egarsat. “Una eina d’atenció digital que millora l’experiència de les persones que fan ús de les instal·lacions i equipaments de la mútua”, afirma Egarsat.

El projecte, que ha comptat amb la col·laboració de l’empresa tecnològica Ubintia, compta amb 12 expenedors que permeten la gestió de cues per torns i 7 lectors de codi QR per al control de presència al servei de rehabilitació. “La posada en marxa dels sistemes de gestió de torns i de presència és complementària fent d’ells un únic servei”, explica Ubintia.

D’una banda, el sistema de gestió de torns afavoreix la coordinació de la demanda i l’atenció dels pacients mitjançant sistemes de visualització de l’estat de les cues mitjançant pantalles informatives. El seu ús actua com a guia per als usuaris, redirigint-los a la zona de recepció i atenció al dels centres, així com al servei d’urgències, consultes i rehabilitació. Tot això, a través d’un sistema d’impressió de tiquets amb codi alfanumèric i pantalles informatives de torns.

Entre les seves principals funcionalitats, destaca la programació de visites i/o proves, així com la sol·licitud d’informes i/o proves. D’igual forma, el pacient compta amb la possibilitat d’imprimir el justificant mèdic i els comunicats de confirmació des d’un terminal d’autoservei a la finalització de l’atenció mèdica. Les pantalles, tàctils i d’alta resolució, estan disponibles en quatre idiomes: castellà, català, anglès i francès.

lector QR
Sistema de gestió de presència a través de lector de codi QR

D’altra banda, la instal·lació de lectors de codi QR permet el control de presència al servei de rehabilitació. D’aquesta manera, l’usuari registra l’entrada i sortida de la sessió d’una forma més segura, fiable i eficient. Un sistema de control d’accés per a àrees restringides degudament integrat amb el programa de gestió d’Egarsat.

El sistema de gestió de torns i de presència afavoreix el flux de pacients, proporcionant-los autonomia dins dels circuits d’atenció establerts i reduint significativament els temps d’espera dels usuaris. Així mateix, optimitza la capacitat d’atenció i servei, millorant l’experiència de l’usuari i augmentant positivament la seva percepció en relació a la qualitat dels serveis.

El projecte, la implantació del qual es realitzarà de manera progressiva a la totalitat dels centres de la mútua, té com a objectiu agilitzar la gestió dels processos i millorar la qualitat dels serveis assistencials d’Egarsat. Tot això, a través d’una digitalització de proximitat capaç de garantir la humanització de la qualitat assistencial.