Les empreses mutualistes de 10 o més treballadors, els col·laboradors i els pacients d’Egarsat es mostren satisfets amb el servei donat per l’entitat. Així es desprèn de l’estudi de satisfacció que l’entitat ha realitzat aquest 2019 per a conèixer la seva percepció sobre els serveis donats.
| Satisfacció de les empreses mutualistes de 10 o més treballadors
La satisfacció general de les empreses mutualistes amb Egarsat ha obtingut un resultat de 7,77, puntuació en la que Egarsat continuarà treballant acostant els seus serveis, oferint un tracte personalitzat i adaptant-se a les necessitats dels nostres associats. En relació a la gestió administrativa, cal destacar els resultats obtinguts pel que fa al tracte cordial rebut, l’agilitat de resposta, l’amplitud horària i la infraestructura i adequació de les instal·lacions en els nostres centres.
| Satisfacció dels col·laboradors
La satisfacció general dels col·laboradors amb Egarsat s’ha vist incrementada respecte a l’exercici anterior, i és en l’actualitat d’un 8,66. Dels diferents ítems sobre els quals s’ha preguntat als col·laboradors, destaca la gestió administrativa, l’assessorament laboral i l’atenció rebuda per part dels gestors de serveis. Egarsat ofereix un model d’entitat basat en un interlocutor únic, que atén, assessora i gestiona personalment els tràmits que siguin necessaris. A més, potencia la seva gestió en la disponibilitat dels seus serveis minimitzant el temps de resolució de les demandes dels col·laboradors.
| Hospital Egarsat: centre assistencial de referència
La implicació de l’entitat en la qualitat assistencial és un dels seus pilars de gestió. Per aquest motiu i, amb l’objectiu de reforçar i ampliar el servei donat als mutualistes, Egarsat ha integrat l’Hospital Egarsat com a centre assistencial de referència, en el que l’atenció es realitza les 24h els 365 dies de l’any. L’alta qualificació del personal mèdic, la implementació de noves tecnologies, el control estricte i les garanties de bones pràctiques, fan que aquest sigui reconegut pels nostres mutualistes com a un potent centre de referència.
La satisfacció general és d’un 8,06, en la que destaca l’atenció mèdica, l’actuació del personal d’infermeria, el tracte rebut i els mitjans tècnics. També hem de destacar positivament les indicacions rebudes pel que fa a les cures, medicació i menjars, així com el temps d’espera de les intervencions, el confort ambiental de les instal·lacions i els mitjans tècnics, aparells mèdics i instrumentació.
| Millora contínua
Egarsat realitza les enquestes de satisfacció a mutualistes i col·laboradors per a conèixer la seva opinió sobre els serveis donats, i garantir d’aquesta manera que es trobin permanentment alineats amb les expectatives i necessitats dels seus usuaris. Tot això, en el marc d’un esforç realitzat per l’entitat per aconseguir la millora contínua, que ha estat reconegut amb l’obtenció de certificats de qualitat en sistemes de gestió ISO 9001:2015 i el segell d’excel·lència EFQM+500, reconegut per la European Foundation for Quality Management, el màxim nivell concedit pel Club Europeu de l’Excel·lència.
El Departament de Qualitat d’Egarsat treballa pel compliment continu d’aquests sistemes de qualitat de l’Entitat, gestionant els processos, els procediments interns, les no conformitats i reclamacions. Així mateix, la Direcció d’Egarsat avalua de forma continuada el grau de satisfacció dels seus grups d’interès respecte a la prestació dels seus serveis, amb accions que incloguin l’eficàcia de les accions correctives adoptades.
| Els detalls de l’enquesta
L’estudi ha estat enviat mitjançant enquesta a un total de 3.751 empreses mutualistes de 10 o més treballadors, 2.523 col·laboradors i 111 pacients atesos a l’Hospital Egarsat, amb un marge d’error global del +/- 4,5% (segons un univers >100.000), per un nivell de confiança del 95’5% i en el supòsit de màxima indeterminació (K=2 P=Q=50%).