Walking Meeting: les reunions de treball saludables

Tornem de l’estiu i inundem la nostra agenda amb noves reunions per a posar-nos al dia, reprendre temes que havien quedat inacabats o començar noves iniciatives que se’ns han ocorregut durant el període de vacances.

Tenim l’energia i motivació necessàries per a fer front nous reptes però pot ser que ens costi adaptar-nos una altra vegada a la rutina laboral i a estar asseguts en l’oficina o sala de reunions durant llargs períodes de temps.

Per això, la volta a la feina després de les vacances és una bona oportunitat per realitzar alguns canvis d’hàbits i començar a tenir reunions caminant.

I no només per continuar gaudint de l’aire lliure i el bon temps, sinó també perquè aquest tipus de reunions són altament beneficioses per a nosaltres i pel nostre entorn de treball, principalment per tres motius:

1 | Augmenta la sinceritat i promou l’expressió d’opinions de forma oberta:

En una reunió on l’objectiu és prendre una decisió o  trobar una solució innovadora a un problema, volem que els participants parlin sense cohibir-se.

Caminar ajuda al fet que els empleats baixin una mica la guàrdia i sentin que parlen d’igual a igual, així aquest tipus d’experiència més relaxada els ajuda a sentir-se prou còmodes com per a compartir els seus pensaments i opinions amb qualsevol altra persona del seu equip o organització.

2 | Ajuda a pensar de manera creativa:

Frederick Nietzche deia que “Tots els pensaments veritablement grandiosos són concebuts caminant” i és que caminar sembla ser un catalitzador per a aportar una perspectiva diferent a qualsevol situació.

La inspiració outdoors  és utilitzada per qualsevol tipus de perfil professional perquè el caminar, l’aire lliure, la naturalesa i els canvis d’escenari ens porten a tenir una major activitat cerebral i una major capacitat d’aportar idees i solucions innovadores a qualsevol projecte o situació que se’ns presenti.

3 | És beneficiós per a la nostra salut:

Els professionals avui dia romanem una mitjana de 9,3 hores per dia asseguts, més temps que dormint on la mitjana sol estar al voltant de les 7,7 hores diàries.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera en el seu article “Inactivitat física: un problema de salut pública mundial” que el sedentarisme una epidèmia global i recomana un mínim 150 minuts setmanals d’activitat, que vindrien a ser uns 20 minuts diaris.

Ja al gener de 2018, des d’Egarsat, indiquem en el nostre article “Beneficis de la pràctica d’exercici físic en cada edat” que està demostrat que la “l’activitat física practicada amb regularitat redueix el risc de cardiopaties coronàries i accidents cerebrovasculars, diabetis de tipus II, hipertensió, càncer de còlon, càncer de mama i la depressió”.

Caminar de manera regular no només té beneficis físics, sinó també nombrosos beneficis mentals com reduir el nivell d’estrès, potenciar la creativitat, millorar l’humor i eliminar tensions.
reunión escalera
Però, com organitzem un walking meeting o reunió caminant?

No totes les reunions són aptes per a aquesta modalitat, però per a innovar, prendre decisions, team building o solucionar problemes, els walking meetings són una alternativa ideal.

Per a organitzar un bon walking meeting és necessari tenir en compte el següent:

1 | Grups petits:

Hi ha qui és capaç de realitzar walking meetings multitudinaris, però aquestes reunions, i sobretot en la seva fase inicial d’implementació en l’empresa, no estan pensades per a grans grups, creiem que un màxim de tres persones és l’òptim.

2 | Planifica la ruta:

Encara que t’encanti improvisar, sorprendre i descobrir nous camins, en aquest cas no és recomanable. Conèixer amb antelació on i com serà la ruta, t’ajudarà a donar compliment a una de les màximes de les reunions eficaces: limitar la seva durada a un temps determinat.

3 | Comunica:

Comunica als participants, com serà la reunió perquè no tothom té perquè sentir-se còmode amb aquesta modalitat, i en qualsevol cas permetràs que les persones que et vagin a acompanyar es posin roba i sabates còmodes per a caminar o portin roba per a canviar-se si fos necessari.

Informal o diferent no és sinònim d’ineficaç, i en qualsevol modalitat adoptada, no preparar una reunió amb antelació pot arribar a ser un despropòsit o fracàs, a més de resultar una pèrdua de temps per a tots els participants

reunión planificación

4 | Comparteix l’objectiu:

Com en qualsevol altre tipus de reunió, cal informar prèviament als participants amb quin motiu i per què se’ls convoquen.

Comparteix els objectius de la reunió amb les persones involucrades, els documents i qualsevol informació que hagin de conèixer per endavant perquè assisteixin preparats i pugueu abordar de manera immediata la temàtica a tractar.

5 | Pren notes de la reunió:

Ja sigui a través de notes de veu amb el mòbil, enviant-te un correu electrònic o creant una acta post reunió, pren nota dels punts més importants de la reunió i recorda compartir-los amb el teu equip.

Cada vegada són més les empreses que adopten aquesta nova pràctica que, a més de tenir múltiples beneficis per a la salut, resulta factible i senzilla d’implementar.